středa 25. dubna 2012


Co si vzít do porodnice – základní výbava pro matku a dítě pro první dny


            Ke konci těhotenství nastane okamžik, kdy si budoucí maminka pomyslí, že už je na čase sbalit si tašku. A „sbalit si tašku“ znamená zabalit si nezbytně nutné věci do porodnice – věci pro období porodu, těsně po něm a pár dní, po které bude maminka s miminkem v porodnici. Na jednu stranu by maminka chtěla, aby jí nic nechybělo, na druhou stranu by ale zavazadlo nemělo být příliš velké a těžké. Většinou je to totiž sama rodička nebo porodní asistentka, která musí to zavazadlo nést přes chodby, sály apod. Ať už bude zavazadlo větší či menší, je dobré jej mít sbalené včas.
Některé těhotné si balí tašku už ve 35. tt, jiné ve 38. tt, jiné až ve 40. tt. Já měla sbaleno v tom 35. tt, protože hrozilo, že budu rodit dříve. Nakonec jsem ještě skoro 14 dní přenášela, takže jsem měla tašku do porodnice nachystanou opravdu dlouho. Už z toho důvodu je lepší si zakoupit některé výrobky, které běžně používáme, navíc. Například mít navíc ještě jeden zubní kartáček, zubní pastu, malé balení sprchového gelu apod. Spoustu těchto maličkostí jsem si zakoupila v drogerii Rossmann, kde prodávají malé sprchové gely, tělová mléka, šampony, antiperspiranty, laky na vlasy apod. Stojí to pár korun a na pobyt v porodnici to úplně stačí.
Co tedy si sbalit do porodnice konkrétně? Každá porodnice požaduje něco jiného, některá nabízí své porodnické vložky, poskytuje noční košile, župany, jednorázové kalhotky, pro miminka pak jednorázové papírové pleny, kosmetiku, oblečení. Jiná porodnice požaduje, aby si rodička vzala sebou spoustu věcí, včetně plen. Je potřeba se v dané porodnici zeptat, případně se podívat na její webové stránky.
Já měla sbaleno: těhotenskou průkazku (ta je požadovaná všude), občanský průkaz, kartičku zdravotní pojišťovny, kopii oddacího listu, prohlášení rodičů o jménu dítěte, kontakt na zvoleného dětského lékaře, papír se sepsanou rodinnou anamnézou (kdy jsem měla které vážné nemoci, čím trpí otec dítěte apod.). Pokud chce maminka darovat pupečníkovou krev, je potřeba si připravit také vyplněný formulář na odběr pupečníkové krve. Pro sebe jsem pak měla: noční košile (propínací, aby se v nich dalo pohodlně kojit), podprsenku pro kojící matky, jednorázovévložky do podprsenky-kojení, jednorázové kalhotky do porodnice, pantofle do sprchy, ponožky, župan, hřeben, balzám na rty (při porodu bývají rty vysušené), mini šampon, mini sprchový gel, mini zubní pastu, kartáček na zuby, mini lak na vlasy, 2 kusy jemného toaletního papíru (na poporodní poranění lepší než ten režný), papírové kapesníčky, porodnické vložky (spíše pro jistotu, v českobudějovické porodnici jsou k dispozici), telefon, nabíječku, mini antiperspirant, oblíbenou vůni, dekorativní kosmetiku (ano, i v porodnici jsem chtěla být krásná, přece jen, když se zušlechtím, zlepším si tak i náladu a celkově psychiku), 2 ručníky, léky, které pravidelně užívám (v mém případě proti alergii), probiotika, glycerinové čípky (kvůli dobrému vyprazdňování po porodu), tužku, papír (pro zaznamenání důležitých rad od dětských sester – jak pečovat o miminko apod.). Pro miminko jsem si brala vlhčené ubrousky. Jinak jsem věděla, že pleny, oblečení a kosmetiku pro miminko v českobudějovické porodnici dostanu.
Zvlášť jsem si nachystala tašku určenou pro návrat z porodnice, kterou mi pak přivezl manžel. V tašce bylo oblečení pro mě, oblečení pro miminko, pleny. Dále jsem si připravila autosedačku, do ní tzv. zavinovačku do autosedačky a deku pro miminko.
Před odjezdem do porodnice jsem ještě připravila tašku pro tatínka, ve které měl svačinu, pití, fotoaparát a papírek, že si nemá zapomenout vzít mobil, doklady a peníze k úhradě poplatku za „otce u porodu“.
Taška každé těhotné se může v mnoha ohledech lišit. Můžete se však inspirovat, některé informace vyškrtnout, případně seznam ještě o něco doplnit.

Žádné komentáře:

Okomentovat